Aplikacje mobilne w firmach

2016-06-17

Ostatnie lata wyraźnie pokazują, że dystans między firmą a klientem staje się coraz krótszy. Jest to spowodowane rosnącą konkurencją oraz wzrostem świadomości potrzeb klienta, który podczas podejmowania decyzji zakupowych nie kieruje się już tylko i wyłącznie samym produktem i ceną. Ostateczny wybór zależy także od innych czynników, takich jak sposób prezentacji, łatwość zakupu oraz wygoda.

Aplikacje mobilne w firmach

Liczby mówią same za siebie. Zgodnie z raportem Nielsena aplikacje mobilne są wykorzystywane przez przedstawicieli wszystkich grup wiekowych. Co więcej, większość z nich używa ponad 20 aplikacji. To całkiem sporo, biorąc pod uwagę, że ta technologia stała się u nas popularna stosunkowo niedawno. Główna z przyczyn jest dość prozaiczna – nasz rynek zalały smartfony, a sektor tradycyjnych telefonów komórkowych, które do niedawna były popularne, systematycznie się kurczy. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy chcą to wykorzystać.

Szansa, nie zagrożenie

Aplikacje mobilne zapewniają komfort i krótki czas zakupów. To jednak nie wszystko. Ze względu na to, że wymagają instalacji na urządzeniach mobilnych, mogą pozostać na nich przez długi czas. Poza korzyściami sprzedażowymi to także ogromna szansa na zbudowanie lojalności wobec marki. Aby ją stworzyć, warto wykorzystywać dedykowane narzędzia, takie jak geolokalizacja, kody QR czy powiadomienia. Kluczem jest mądre i skuteczne budowanie zaangażowania. Aplikacje to także sprytny kanał informacji, interakcji i reklamy. Dzięki temu - poza pozyskaniem szerszego grona klientów - firma oszczędza zarówno czas, jak i pieniądze.

Najlepszy konsument to konsument zrozumiany

Ocena sprzedaży przez pryzmat klienta pomaga zauważyć niedopracowane elementy oferty i wyeksponować te najlepsze. Idąc tym tropem, warto spojrzeć nieco w przyszłość, koncentrując się na pojęciu prosumenta, czyli konsumenta, który ma wpływ na tworzenie produktu, przyczyniając się do jego rozwoju. Przez pojęcie produktu można rozumieć także aplikację. Nie znajdując jej u jednego producenta, klient znajdzie ją w innym miejscu, najpewniej w takim, w którym bierze się pod uwagę jego potrzeby, dynamiczny tryb życia i odejście od zakupów tradycyjnych.

Postaw na rozwój

Aplikacje mobilne to potężne narzędzie wspierające biznes i ułatwiające budowanie przewagi rynkowej. Aby sprostać oczekiwaniom odbiorców, warto je wykorzystać. To rozwiązanie, które pracuje na Twój sukces przez całą dobę.

Anna Daraz
Anna Daraż
Copywriter