Nowe technologie a biznes

Artykuł

Rewolucja technologiczna, jaką możemy obserwować od kilkunastu lat nieodwracalnie zmieniła – i zmienia – oblicze biznesu. Transformacja, która przez jednych jest odbierana jako szansa i bodziec do działania, dla innych oznacza ryzyko i zagrożenie. Jedno jest pewne – zostając w tyle i nie dostosowując swoich działań do dynamicznie zmieniających się potrzeb rynkowych, można wiele stracić. A szkoda, bo to ani trudne, ani tym bardziej niemożliwe.

Nowe technologie a biznes

Elementy składające się na skuteczny biznes dzisiaj i kilkanaście lat temu różnią się od siebie. Technologie internetowe wywróciły dotychczasowe wytyczne do góry nogami. Nic dziwnego – jeszcze jakiś czas temu pojęcia związane z e-biznesem miały wymiar teoretyczny, niekiedy wręcz abstrakcyjny. To, co kiedyś wydawało się niewyobrażalne dziś jest obowiązkiem, a unikanie innowacyjnych technologii w prowadzeniu firmy oznacza – przyjmując wersję optymistyczną – spadek konkurencyjności. W praktyce, jeśli firma nie istnieje w sieci, to nie istnieje w jakimkolwiek innym obszarze.

Kiedyś było inaczej

Aż trudno uwierzyć, że jeszcze na początku lat dziewięćdziesiątych możliwe było prowadzenie przedsiębiorstwa z zaledwie minimalnym wsparciem ze strony IT, które w najlepszym przypadku było trzyosobowym działem (i to tylko w większych firmach). Przewrót cyfrowy i postępująca masowa informatyzacja sprawiły, że sieć zaczęła być obecna we wszystkich sferach życia, niezależnie od pochodzenia, wieku i statusu społecznego. Zastąpiła wiele środków przekazu, z powodzeniem sprawdzając się w roli radia, telewizora, książek i czasopism. Stała się też głównym źródłem wiedzy na teat produktów i usług.

Teraz też jest inaczej, tylko trochę… inaczej

Internet determinuje kształt współczesnego biznesu. Dynamicznie zmieniające się trendy wymagają błyskawicznego reagowania i aktywnego rozwoju. Odległość między tym, co aktualne jest dzisiaj, a tym, co sprawdzi się jutro, jeszcze nigdy nie była tak mała. Podobnie jest z dystansem między pomysłem a sukcesem. Połączenie wiedzy, kreatywności i wyczucia rynku pozwala na osiągnięcie sukcesu tym, którzy dwadzieścia, trzydzieści lat temu pozostaliby na etapie wizjonerskich planów w garażu.

Warto to wykorzystać

Z wielu przeprowadzonych badań opinii społecznej jednoznacznie wynika, że internet ma ogromny wpływ na wyniki sprzedaży, którą można podnieść już na poziomie prezentacji produktu na stronie internetowej. Wystarczy tylko intuicyjna nawigacja, profesjonalny wygląd i odpowiednio opracowana, dostosowana do działalności warstwa informacyjna. br/> W dobie nowych technologii długofalowe strategie biznesowe muszą uwzględniać dynamiczne zmiany, a bez dobrego refleksu i zrozumienia współczesnego klienta, nawet najlepszy plan może się nie powieść.

Anna Daraż
Anna Daraż
Copywriter